

برای شکوفایی کسبوکارتان، باید دائماً مشتریان و مشتریان جدیدی وارد کنید. در حالی که هم تبلیغات سرد و هم تبلیغات سنتی مزایای خود را دارند، ما اکنون در دنیای آنلاین زندگی میکنیم – وقتی مردم میخواهند کاری انجام دهند، اولین ایستگاه آنها Yellow Pages نیست، گوگل است. اگر قرار است طرح بازاریابی کسب و کار کوچک شما موفق باشد، باید حضور قوی در بازاریابی آنلاین داشته باشید.
طبیعتاً شما هم نگران هزینه و هم تعهد زمانی هستید. در حالی که اگر مراقب نباشید بازاریابی آنلاین می تواند گران باشد، اگر امیدوارید کسب و کار خود را توسعه دهید، رعایت حداقل الزامات کاملاً ضروری است – و می توان آن را به روشی مقرون به صرفه انجام داد. در واقع، شما می توانید بسیاری از مراحل زیر را به صورت رایگان انجام دهید! در اینجا موارد ضروری آنلاین برای رونق کسب و کار شما در قرن 21 آمده است:
1. یک وب سایت عالی
شما می خواهید وب سایت شما زیبا و واکنش گرا باشد. این باید حاوی تمام اطلاعات مرتبط در مورد شرکت شما باشد، از جمله اینکه شما چه کسی هستید، چه خدماتی ارائه می دهید، مکان شما و اطلاعات تماس شما. شما نیازی به داشتن یک دسته گرافیک فانتزی ندارید – فقط روی ارائه اطلاعات مهم به روشی ساده و آسان تمرکز کنید. می توانید از سازنده وب سایت وردپرس جدید ما BoldGrid برای ساخت سریعتر وب سایت جدید خود استفاده کنید.
مرحله پاداش: یک صفحه در وب سایت خود راه اندازی کنید تا معاملات ویژه را برای پاداش دادن به مشتریان و مشتریان مکرر تبلیغ کنید. اگر هنوز میزبانی وب را ایمن نکردهاید، لطفاً این بررسی آموزنده InMotion Hosting را بررسی کنید تا به شما در شروع کار کمک کند.
2. حساب های رسانه های اجتماعی
در حالی که صدها پلتفرم رسانه اجتماعی در دسترس هستند، فقط باید نگران دو مورد بزرگ باشید: فیس بوک و توییتر (البته اگر کسب و کار شما بر روی هر چیزی مرتبط با زیبایی شناسی متمرکز است، باید اینستاگرام را در نظر بگیرید). شما باید یک نمایه رایگان راه اندازی کنید که حاوی اطلاعات اولیه درباره کسب و کار شما، از جمله اطلاعات تماس باشد. از لوگوی خود به عنوان تصویر نمایه برای افزایش شناخت برند استفاده کنید. شما نیازی به پست روزانه ندارید، اما به افزایش آگاهی از برند کمک می کند.
مرحله پاداش: شخصی را تعیین کنید تا مرتباً بهروزرسانیهای مختصری را در حسابهای فیسبوک و توییتر شما ارسال کند.
3. نام شما در سایت های بررسی شخص ثالث
در حالی که حسابهای وبسایت و رسانههای اجتماعی شما کمک زیادی به ایجاد شهرت شما میکنند، بسیاری از مردم قبل از ورود به کسبوکار شما به دنبال منبعی بیطرفانه میگردند. به همین دلیل است که هر طرح بازاریابی آنلاین باید بر ایجاد یک نمایه در سایتهای بررسی شخص ثالث مانند Yelp و TripAdvisor تأکید کند. دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید اطلاعات تماس و آدرس وبسایت شما درست است، سپس نگاهی به نظرات بیندازید و ببینید افراد چه میگویند.
مرحله پاداش: این سایت ها را برای بررسی های بد زیر نظر بگیرید. وقتی یک بررسی بد می بینید، برای رفع هر مشکلی که مشتری داشت، اقدامات فوری انجام دهید.
4. به روز رسانی های منظم را برنامه ریزی کنید
هنگامی که پروفایل های وب سایت و رسانه های اجتماعی خود را راه اندازی کردید، باید شروع به برنامه ریزی به روز رسانی منظم کنید. شما میخواهید مطمئن شوید که اطلاعاتی که مشتریان آنلاین پیدا میکنند همیشه دقیق هستند – بهویژه اطلاعات تماس کسبوکار و آدرس شما. از شخصی بخواهید ماهانه یک بار وب سایت و تمام نمایه های شما را مرور کند، همه چیز را بررسی کنید – حتی اگر فکر نمی کنید چیزی تغییر کرده است. نادیده گرفتن چیزی به سادگی تغییر ساعت تعطیلی خود از 8:00 صبح تا 7:00 بعد از ظهر آسان است – اما این بدان معنا نیست که نظر عصبانی از مشتری دریافت نکنید که انتظار داشت فروشگاه شما در ساعت 7:30 باز شود. بعد از ظهر
مرحله پاداش: به روز رسانی های منظم را برای پروفایل های وبلاگ و رسانه های اجتماعی خود برنامه ریزی کنید. این بهروزرسانیها ممکن است شامل اطلاعاتی درباره نحوه تغییر کسبوکار شما باشد تا مشتریان و مشتریان شما اولین کسانی باشند که از آن مطلع میشوند.
5. گزینه های تماس آسان را ارائه دهید
هدف یک طرح بازاریابی کسب و کار کوچک ارتباط است — شما باید افرادی را پیدا کنید که به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند و با آنها درگیر شوید. به یاد داشته باشید، بسیاری از مردم ساده ترین راه حل ارائه شده را انتخاب می کنند. اگر آنها کسب و کار شما را با یک تجارت رقیب مقایسه می کنند، و شما باید با مشتری تماس بگیرید در حالی که کسب و کار دیگر یک فرم تماس به راحتی در دسترس دارد – کسب و کار شما در شرف شکست است. همین امر در مورد رسانه های اجتماعی نیز صدق می کند – وقتی شخصی در کسب و کار شما توییت می کند یا در صفحه فیس بوک شما نظر می دهد، باید شخصی را آماده پاسخگویی داشته باشید. کارها را تا حد امکان برای مشتریان خود آسان کنید.
مرحله پاداش: یک ویژگی چت زنده به وب سایت خود اضافه کنید تا به مشتریان خود دسترسی فوری به کسب و کار خود داشته باشید.
گزینه های پیشرفته
در حالی که مراحل بالا حداقل الزامات بازاریابی آنلاین را برطرف می کند، می توانید کارها را بیشتر انجام دهید. اگر میخواهید تلاشهای بازاریابی کسبوکار کوچک خود را به حداکثر برسانید و حداکثر پاداش را دریافت کنید، در اینجا موارد پیشرفتهای وجود دارد که میتوانید در نظر بگیرید:
بهینه سازی موتور جستجو
وقتی شخصی به محصول یا خدماتی نیاز دارد و نمی داند کجا آن را پیدا کند، اولین ایستگاه او معمولاً همان است: گوگل. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) روشی برای ایجاد محتوا و ویرایش ابرداده های وب سایت شما است تا اطمینان حاصل شود که رتبه شما در موتورهای جستجوی مختلف تا حد ممکن بالاتر است. یک کمپین سئو به خوبی انجام شده می تواند تضمین کند که کسب و کار شما اولین چیزی است که افراد هنگام جستجو در اینترنت می بینند.
انتشار محتوای منحصر به فرد
محتوا پادشاه است – و این چیزی است که مردم را به وب سایت شما باز می گرداند. با برنامه ریزی و انتشار محتوای منظم، چه به روز رسانی صفحه فیس بوک، توییت ها یا پست های وبلاگ، هم شناخت برند و هم وفاداری مشتری را افزایش می دهید.
درگیر اجتماعی باشد
در توییتر و فیسبوک با مردم صحبت کنید. بحث را شروع کنید مقالات جالب ارسال کنید. نمایه رسانه اجتماعی کسب و کار خود را به مکانی تبدیل کنید که مردم می خواهند ببینند. هرچه مخاطبان شما بیشتر باشد، کسب و کار شما معتبرتر خواهد بود.
بازاریابی خود را افزایش دهید
بزرگترین مزیت کمپین بازاریابی آنلاین این است که مقیاس پذیری آن آسان است. به عنوان مثال، اگر می بینید که یکی از تبلیغات فیس بوک شما بسیار مورد توجه قرار گرفته است، می توانید با اضافه کردن پول بیشتر به بودجه بازاریابی، حجم مخاطب را یک شبه افزایش دهید. تلاش های بازاریابی آنلاین خود را با اثربخشی هر کمپین افزایش دهید.
کسب و کار شما آنلاین
امروزه افراد بیشتری نسبت به گذشته از اینترنت استفاده می کنند. حضور آنلاین شما معادل ویترین فروشگاه فیزیکی شماست. با انجام یک تلاش آنلاین قوی، دید کسب و کار خود را بهبود بخشید و شاهد رشد کسب و کار خود به ارتفاعات جدید باشید. در اینجا در میزبانی InMotion، هدف ما این است که شما را به بهترین شکل آنلاین نشان دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی که داشتید، می توانید با پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلفن، چت یا ایمیل تماس بگیرید.